Et Sevenlere Makûs Haber: Beyne En Çok Ziyan Veren Abur Cuburlar Açıklandı

Abur cuburların sıhhate ziyan verdiği bilinen bir gerçek. Lakin yeni bir araştırma, ziyanların yalnızca vücutla sonlu kalmadığını gösterdi. Virginia Tech Üniversitesi’nden bilim insanları, hangi abur cuburların beyin işlevlerini en çok etkilediğini belirlemek için kapsamlı bir çalışma yürüttü. Listede hepimizin günlük ömründe sıkça tükettiği kimi besinler yer aldı. 

İşte beynimizi en çok yoran o tanınan abur cuburlar…

Virginia Tech araştırmacıları, 55 yaş ve üzerindeki 4.750 Amerikalıyı yedi yıl boyunca takip etti.

Katılımcıların beslenme alışkanlıklarıyla beyin sıhhatleri ortasındaki irtibat incelendi. Bilhassa ‘ultra işlenmiş’ yani endüstriyel olarak yüksek oranda işlenmiş besinler mercek altına alındı.

Sonuçlara nazaran günde bir porsiyon fazla işlenmiş et tüketen şahıslarda bilişsel gerileme riski yüzde 17 arttı. Yani salam, sosis yahut gibisi eserleri fazla tüketmek, ilerleyen yaşlarda demans ya da Alzheimer gibisi hastalıklara taban hazırlayabiliyor. 

Gazlı içecekler, meyve aromalı şekerli içecekler ve buzlu çaylar da bu tabloya yakın sonuçlar verdi. Günde bir porsiyon fazla içenlerde risk, yüzde 6 oranında yükseldi.

Araştırmada ultra işlenmiş etler ve içecekler “en zararlı” olarak öne çıkarken, başka abur cuburların tesiri daha sonlu bulundu.

Cipsler, tatlılar yahut hazır yemekler üzere öteki besinler direkt bilişsel gerilemeyle ilişkilendirilmedi. Lakin bu, suçsuz oldukları manasına gelmiyor.

Virginia Tech uzmanı Brenda Davy, ‘İşin sırrı istikrar ve ölçüde. Her şeyden az yemek mümkün fakat aşırısı beyni de yoruyor.’ diyor. Çalışmada, abur cubur yüklü diyetin obezite, diyabet, kalp-damar hastalıkları, depresyon ve anksiyete riskini de artırdığı belirtildi. 

Araştırmacılara nazaran beyin sıhhatini muhafazanın en kolay yolu, işlenmiş et ve şekerli içecekleri azaltmak. Bilhassa meskende yemek pişirme alışkanlığının geri kazanılması, bu sürecin kilit noktası. Zira meskende yapılan yemeklerde katkı hususları, yapay tatlandırıcılar ve renklendiriciler bulunmuyor.

Kaynak : Onedio
İlginizi Çekebilir:Bu Yaz Soğuk İçecekleri Plastik Pipetle İçmeyin Daveti Yapıldı
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

İlgilerde “Soft Launch” Nedir ve Neden Beşerler Partnerlerini Saklıdan Tanıtıyor?
İngiltere’de Hastanelerdeki Hamilelik Sürecini Anlatan Türk Kullanıcı Toplumsal Medyayı İkiye Böldü
You-Tarian Diyeti ve Longevity Seks
Uzman Diyetisyenler Açıkladı: Kalp ve Beyin Sıhhati İçin En Yararlı ‘Süper Meyve’ Aşikâr Oldu
Hastanede Zatürre Riskini Azaltan En Kolay Usul Açıklandı
Birinci Sıra Şaşırtmadı: Bir Doktor ‘Ağrı Çeşitlerini’ Şiddetlerine Nazaran Sıraladı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

| © 2026 |